TWIN SPORTBIKE

Suzuki Team Estonia eestvedamisel Eestisse loodud kahesilindriliste, kuni 55-kilovatiste mootorrataste võistlusklass Twin Sportbike
 sobib erineva tasemega sõitjatele.

See on hea stardiklass neile, kes soovivad ringrajaspordiga alustada, kui ka neile, kes on varasemalt sõitnud ning eelistavad soodsamat (kuid siiski elamusi pakkuvat) alternatiivi olemasolevatele klassidele.
Rattad on piisavalt kiired kogenud sõitjatele ja piisavalt aeglased, et algajad hakkama saaksid.

Twin Sportbike klass pakub soodsamat võimalust tegeleda põneva, kuid tihti üsna kuluka ringrajaspordiga. Masinad on soodsad ja vastupidavad, järelturg laialdane. Tehniline määrustik on välja töötatud arvestades ausa spordi ja säästlike tehniliste lahenduste põhimõtteid. Tingimused tehnika osas on kõikidele osalejatele võrdsed, mis tagab ausa konkurentsi.
 
Twin Sportklassi sõitjatele on võistluspäev soodushinnaga! 2025. võistluste ajakava ja võistlustele registreerumine siit: https://bcrc.lt/en

Jaanus Saarmaa tutvustab videointervjuus uut võistlusklassi: 
https://www.facebook.com/EestiRingrada/videos/479041058258421/

Kokkuvõte esimesest võidusõidust Eestis:
https://msport.ee/2025/06/12/uue-voistlusklassi-twin-sportbike-edukas-start/


Eesti esimese Twin SB võistluse võitja Madis Vesteli emotsioonid finišis
https://www.facebook.com/share/v/16dciVss7i/


TWIN SPORTBIKE KLASSI TEHNILISED TINGIMUSED:
Twin Sportbike tehnilised tingimused_RK_241024 (2).pdf


Twin Sportbike klassi sobivad mootorrattad: 
Aprilia RS 457
Ducati Monster 600/620/695
Kawasaki Z 400/500/650
Yamaha R3
Cagiva Raptor 650
Honda CBR 500 R
Laverda 650 Sport
Yamaha MT03
CFMoto 450 SR
Kawasaki ER-6
Suzuki SV 650
Yamaha R7
Ducati 600/750/800 SS
Kawasaki Ninja 300/400/500/650
Suzuki Gladius
Yamaha MT07

Twin SB esimene etapp Eesti ja Balti karikavõistlustel 8.06.2025
Twinide järgmine start on 29.06. 2025 Kaunases Nemunringil, Balti KV raames!

Eesti ja Balti KV 2025
Twin Sportbike punktiarvestus
8.06.
Audru
EST/BCR
29.06.
Kaunas
BCR
13.07. 
Riia
EST/BCR
24.08.
Riia
BCR
 7.09.
Audru
EST/BCR
Kokku
Balti KV
Kokku
Eesti KV
Madis Vestel25     25 25
Kaiko Kolkanen20


  20 20
Karol Kadarik16


  16 16
Mikk Lepik13


  13 13
Joel Vides11


  11 11
Joosep Niitvägi10


  10 10
Enn Lähker9


  9 9
Tambet Kuresoo8


  8 8
Sander Medri7


  7 7
... Tule võistlema!



   


Klassis on monorehv, 2025 aastal Bridgestone S21
https://www.bridgestone.com/products/motorcycle_tires/products/detail/pr138

Kuni 55-kilovatised kahesilindrilised tsiklid on mujal maailmas ringradadel suurt populaarsust kogunud, pakkudes sõidurõõmu ja madalaid ülalpidamiskulusid nii alustavale ringrajahuvilisele, kui ka kogenud sõitjale. Idee pärineb Suubritanniast, maailma suurimast motoringraja võidusõiduklubist BEMSEE (https://www.bemsee.net/), kus selline klass on juba 20 aastat äärmiselt populaarne olnud. Sarnased kahesilindriliste tsiklite klassid on tehtud ka Soomes, USAs, Saksamaal jne. Klassi tutvustus Suurbritannias:  http://www.minitwins.co.uk/

- Mootorrattad on soodsad, kasutatud rataste hinnad algavad ca 1000 eurost ja on võimalik ka uuena osta (ca 7000 eurot). Järelturul on saadavus laialdane (terves Baltikumis). Ka ümberehitused võistluste tarbeks ei nõua suuri kulutusi.

- Laialdaselt saab kasutada ka teiste markide ja mudelite voolundeid (vt fotosid). Samas ei pea neid üldse kasutama, piisab põhjavannist (täpsemalt tehnilistes tingimustes).

- Ajalugu on näidanud, et selles klassis enamkasutatavad masinad on ennast tõestanud ja tehniliselt vastupidavad (ja ka kukkudes on keeruline kitsamõõtmelist mootorit kahjustada).

- Põhiliselt kasutatakse Suzuki SV 650, aga sama klassi alla kuulub ka mootorrattaid sellistelt tootjatelt nagu Kawasaki (ER 6, Ninja 650), Yamaha (MT 07), Cagiva Raptor ning ka mõned Honda ja Ducati mudelid jpt, mis mahuvad võistlusklassi piiridesse.

- Rattaid ei pea ja ei tohi väga mahukalt ümber ehitada, mis hoiab võistluskulud madalal. Näiteks ei pea olema voolundeid, kuid ohutuse tagamiseks peab olema õlikogumisvann (täpsemalt välja toodud tehnilistes tingimustes).

- Ringrada saab sõita tänavarehvidega, mis kestavad kaua ja ei vaja soojendamist. Samas on rehvi haakumine teekattega piisav, et sõita ohutult ja kiiresti.  Rehvikulu on selles võistlusklassis väiksem ka tänu suhteliselt väikesele mootori võimsusele.

- Klassis on monorehv, st ühe kindla rehvi margi/mudeli nõue, mis tähendab olulist säästu ringrajasõidu suurima kuluartikli pealt ja muudab võistluse võrdsemaks. Sõitjate kulusid vähendab ka iga-aastane hinnakokkuleppe rehvi müüjaga.

- Hea stardiklass neile, kes soovivad ringrajaspordiga alustada ja ka neile, kes on kunagi sõitnud ning eelistavad soodsamat alternatiivi hetkel olemasolevatele klassidele (ja mis oleks ka elamusi pakkuv). Rattad on piisavalt kiired kogenud sõitjatele ja piisavalt aeglased, et algajad hakkama saaksid.

- Ka tänavasõidu tsiklid saab väga kergelt ja kiirelt Twin Sportbike klassi tehnilistele nõuetele vastavaks ja iseloomult ringrajale sobivaks sportmasinaks muuta. 

Kohtumiseni ringrajal!


Suzuki Team Estonia on Twin Sportbike klassi sobivat tsiklit Suzuki SV 650 ringrajal põhjalikult testinud. 
25 aastat tootmises olnud Suzuki SV 650 on töökindel ja hea juhitavusega. Selline tsikkel pakub suurepärast treenimisvõimalust ka kardiradadel. Paljud kiired Suzuki Team Estonia võidusõitjad teevad Suzuki SV 650-ga kevadeti kardiradadel trenni ja on masina võimekusega väga rahul, sest sõita saab sama kiiresti kui supermoto võistlustsiklitega.

Ka suurel rajal on SV võimekus muljetavaldav. Jaanus Saarmaa on Audru ringrajal tänavarehvidega kahe silindriga 53-kilovatisest Suzuki SV 650st välja pigistanud korralikud ringiajad (1.24.8) ja startinud sellega ka Superstock 600 klassi võidusõidus. 
Lisaks on Suzuki tiim selle tsikli võistlustel proovile pannud klassides C600 (Karol Kadarik, 2023), Retro Superbike (FIN, Jaanus Saarmaa, 2022) ja isegi Supermoto Street klassis kardirajal (Sander Telve, 2023). Ka märkimisväärselt võimsamate tsiklite vastu astudes on Suzuki SV osutunud vägagi konkurentsivõimeliseks. Supermoto võistlustel sõitis Sander Telve SV-ga klassi parima ringiaja ja võttis korraliku edumaaga võidu supermoto rataste ees. Parim koht ringrajal sõideti selle tsikliga Soomes Botniaringil, tulemuseks Retro Superbike klassi II koht (J. Saarmaa, 2022).
Ka pikaaegsete kogemustega võidusõitja Enn Lähker testis Suzuki SV-d Audru ringrajal ja näeb Twin Sportbike klassis perspektiivi. Suure mootorispordi entusiastina on ta samuti veendunud, et Eesti motoringrajale on vaja säästlikku kahesilindriliste tsiklite võistlusklassi, mis pakub huvilistele võimalust taskukohasema hinnaga ringrajasporti harrastada.

Huvilistele on Suzuki Team Estonia loonud võimaluse seda ratast ringrajal tasuta proovida. Lisainfo: info@suzukiteamestonia.ee


Fotod: Edgar Seemendi, EMF, BCRC, STE