Aeg minna tribüünilt ise starti: uus väga rahakotisõbralik mootorrataste
võistlusklass lubab asjaarmastajatel üksteise ja proffidega ametlikult mõõtu
võtta
Sel pühapäeval alustab ka Eestis mujal maailmas ammu ülipopulaarne Twin Sportbike mootorrataste võistlusklass, mis toob motospordis võistlemise hinna senisega võrreldes lausa kaks korda alla ja ühele rajale põnevateks võistlusteks kokku nii uued kui kogenud sõitjad, selgitab algatuse eestvedaja Jaanus Saarmaa.
Sel pühapäeval alustab ka Eestis mujal maailmas ammu ülipopulaarne Twin Sportbike mootorrataste võistlusklass, mis toob motospordis võistlemise hinna senisega võrreldes lausa kaks korda alla ja ühele rajale põnevateks võistlusteks kokku nii uued kui kogenud sõitjad, selgitab algatuse eestvedaja Jaanus Saarmaa.
Mootorrattaspordi Superstock 600 klassi
kahekordse Eesti meistri Jaanus Saarmaa sõnul on sellist uut lähenemist Eesti
motosporti väga vaja, sest seni laiutas n-ö rahvaliiga ja korraliku võidusõidu
vahel otsekui kuristik.
“Uutel huvilistel on seni olnud päris raske
niisama hobisõitjast motospordi tasemel võistlema hüpata – kasvõi puhtalt
rahalise kulu mõttes. Twin Sportbike on seda probleemi mujal maailmas ammu
leevendanud ja seetõttu tõimegi selle ka Eestisse,” rääkis Saarmaa.
Ta selgitas, et see võistlusklass sai alguse üle 20 aasta tagasi Suurbritanniast ja selle laia populaarsuse põhjus on täpselt paras tasakaal nõuetes ja reeglites – see on samal ajal kogenutele huvitav ning ka algajatele ligipääsetav.
Ta selgitas, et see võistlusklass sai alguse üle 20 aasta tagasi Suurbritanniast ja selle laia populaarsuse põhjus on täpselt paras tasakaal nõuetes ja reeglites – see on samal ajal kogenutele huvitav ning ka algajatele ligipääsetav.
“Ka nüüd Eestis algava uue võistlussarja vastu
on huvi üles näidanud nii pika staažiga Superbike’i sõitjad kui ka uued noored,
kes ootavad alles oma esimest võistluskogemust,” ütles Saarmaa.
Kogenud motosportlase kinnitusel on selle klassi kahesilindrilistele ja kuni 55-kilovatistele mootorratastele omane lihtne kurvidest välja kiirendamine.
Kogenud motosportlase kinnitusel on selle klassi kahesilindrilistele ja kuni 55-kilovatistele mootorratastele omane lihtne kurvidest välja kiirendamine.
“See tähendab, et sobivatel tingimustel on
võimalik kardirajal sõita isegi Supermoto klassiga võrreldavaid ringiaegu.
Samal ajal on absoluutsed tippkiirused siiski väiksemad, mis muudab sõidu
kogenutele stressivabaks ja samas ka algajatele jõukohaseks,” rääkis Saarmaa.
Osalemise kulu toob uue klassi eestvedaja selgitusel alla ennekõike kaks asja: ratta enda ja ka rehvide märksa soodsam hind. Järelturul on sobiliku ratta hind suurusjärgus 1000 eurot ning tänu klassi rahvusvahelisele populaarsusele on neid ka hästi saada. Samuti saab kergelt ja kiirelt Twin Sportbike’i nõuetele vastavaks muuta ka tänavasõidu tsikli.
Osalemise kulu toob uue klassi eestvedaja selgitusel alla ennekõike kaks asja: ratta enda ja ka rehvide märksa soodsam hind. Järelturul on sobiliku ratta hind suurusjärgus 1000 eurot ning tänu klassi rahvusvahelisele populaarsusele on neid ka hästi saada. Samuti saab kergelt ja kiirelt Twin Sportbike’i nõuetele vastavaks muuta ka tänavasõidu tsikli.
“Tavaliselt on mootorrataste ringrajasõidus
üheks suuremaks kuluartikliks rehvid, aga kuna kallite segurehvide asemel
kasutatakse siin tänavarehve ja madalama võimsuse tõttu need ka kuluvad vähem,
siis on see kulu julgelt poole väiksem. Lisaks on soodsam ka stardimaks,” lisas
Saarmaa ja kutsus kõiki huvilisi üles uues võistlusklassis kaasa lööma.
Twin Sportbike’i Eesti esimene võistlus toimub
sel pühapäeval, 8. juunil Porsche Ringil Pärnus. Stardinumbri on juba
registreerinud nii motospordivõistluste maailmas uustulnukaid kui ka mitmed
Eesti tipptegijad, näiteks Superstock 600 klassi 2017. aasta Eesti meister
Kaiko Kolkanen, Superbike klassi 2022. aasta hõbemedalist Madis Vestel ja
omaaegne kuuekordne Eesti meister Joel Vides. Kokku on juunist septembrini
kestvas esimeses hooajas viis etappi.
Artikkel: Kristjan Oad
Lisatud foto allkiri: “Jaanus Saarmaa Twin Sportbike klassi sobival rattal Suzuki SV 650.
Foto: CR Moto.”
Lisatud foto allkiri: “Jaanus Saarmaa Twin Sportbike klassi sobival rattal Suzuki SV 650.
Foto: CR Moto.”