Hooaja avaetapil Porsche ringil oli Suzuki Team Estonia stardirivi oli pikem ja värvikam kui iial varem! Suzuki tiim oli esindatud kuues võistlusklassis. Suzuki Team Estonia noppis avaetapilt 5 poodiumikohta Eesti ja Balti MV/KV arvestuses.
Twin Sportbike esimene start oli edukas. Pealtvaatajatele ja kaasvõistlejatele pakkusid nädalalõpu kõige positiivsemaid emotsioone legendaarsed võidusõitjad, kes üle aastate olid tagasi ringrajal, et toetada uue klassi Twin Sportbike käivitamist!
Avaetapil näitas head minekut ja kogus hoogu meie aktiivseim Superbike klassi võistleja Sander Telve, samal ajal kui SST 600 klassis maadles Jaanus Saarmaa tehniliste probleemidega.
Superbike klassis startisid Sander Telve ja Madis Vestel. Kokku oli stardis 17 võidusõitjat, kvalifikatsioonis oli Sander kaheksas, Madis kaheteistkümnes. Eelmise aasta Superbike klassi Balti MV hõbeda ja EMV pronksmedali omaniku Sander Telve sõidus oli ka ärevamaid momente, kuid kiired kurvid talle sobisid ja ilusate möödasõitudega tõusis Sander kolm kohta ning lõpetas viiendana, tema parim aeg oli 1.17,8.
Jaanus Saarmaal ebaõnnestus Superstock 600 klassi võidusõit mootorratta tehnilise rikke tõttu. „Kütusesüsteemi probleemid kimbutasid juba treeningpäeval, tsikkel oli jõuetu. Probleem süvenes, kuid kvalifikatsiooni sain sõidetud. Proovisin kvali ja võistluse vahepeal päästa mida saab, aga ei õnnestunud. Võidusõidul süvenes probleem drastiliselt. Juba esimesel ringil vaatasin, kuidas kõik minema sõidavad. Sõidu viimased ringid olid juba ohtlikud, sest tsikkel ei reageerinud gaasi keeramisele. Peaaegu oleksin kukkunud, sest vedu kadus mitmeid kordi ja tsikkel jättis kiirendades vahele. See oli üks kõige ebameeldivamaid sõite mida ma teinud olen, palvetasin ainult, et see läbi saaks. Mul on väga kahju sellest esimesest etapist, aga eks teen pilli Kaunaseks korda ja loodetavasti saab siis normaalset sõitu teha“.
Suzuki Team Estonia ridades startis Supersport 300 klassis noor ja äge võidusõitja Jaanus Reima. 2024. aastal SSP 300 hõbemedalist Jaanus võttis ka selle hooaja avaetapilt poodiumikoha, lõpetades võidusõidu Eesti MV arvestuses kolmandal positsioonil. Jaanuse parim aeg oli 1.33,1. Jaanust juhendab staažikas ja legendaarne võidusõitja Joel Vides. Soovime õnne ja hoiame Jaanusele pöialt!
Suzuki Team Estonia spordiklubist startis kaks võidusõitjat retrotsiklitega ka Classicute võistlusel - Enn Lähker ja Martin Kalmu!
Kogenud võidusõitja Enn Lähker oli sellel nädalavahetusel Suzuki Team Estonia üks edukamatest motosportlastest. Enn startis sarnaselt superbiker Madis Vesteliga lausa kahes klassis ja lisaks Twin Sportbike`le tegi Classicutes Iž Jupiteriga tubli sõidu. Enn lõpetas retrotsiklite võidusõidu poodiumil: Eesti KV teisel astmel ja Balti KV arvestuses märksa kiiremate tsiklitega mõõtu võttes poodiumi kolmandal kohal. Palju õnne!
Twin Sportbike stardis olid seekord kõik Suzuki SV-d, aga ka teised margid on väga oodatud konkurentsi pakkuma! Twinid startisid koos Supersport 300 klassiga.
Twin Sportbike esimese võidusõidu võitis superbiker Madis Vestel. Superbike klassi hõbemedalist (2022) Madis läks pühapäeva hommikul tsiklit varasemalt proovimata enesekindlalt rajale ja võttis kvalifikatsioonis esikoha (üldarvestuse teine stardiruut). Kuigi Madise tugev konkurent Kaiko Kolkanen läks stardis võistlust juhtma, ei andnud Madis sõiduvõitu käest. Madis möödus liidrist teisel ringil pidurdusega pärast Veldi kurvi, kuid Kaiko võttis samal ringil koha tagasi. Madis vormistas uue möödasõidu neljandal ringil, sõitis kindla vahe sisse ja finišeerus kindla liidrina: „Alguses oli tihedam kohtade vahetus, lõpus sõitsin juba omaette. Aga muidu oli lihtne ja lõbus sõita, hea vaheldus“. Madise parim ringiaeg oli 1.29,1.
2017. aasta Superstock klassi Eesti meister Kaiko Kolkanen oli üle aastate taas ringrajal fänne rõõmustamas ja tuli toetama uue võistlusklassi käivitamist.
Kaiko startis neljandalt stardiruudult, Twin Sportbike arvestuses kolmandalt positsioonilt Madis Vesteli ja Karol Kadariku järel. Kaiko tegi suurepärase stardi, mis on olnud tema trumbiks läbi aegade ja läks esimestest meetritest võistlust juhtima. Kuigi Kaiko tegi tegevsportlasest konkurendi elu keerulisemaks, püsis Madis Vestel tal visalt kannul ja möödus teisel ringil. Kaiko ei andnud alla, ründas kohe vastu ja jättis sõiduvõitja Madise veel kaheks ringiks oma selja taha. Pärast pikka pausi ringrajale naasnud Kaiko tõusis poodiumi teisele astmele, tema väga stabiilse võidusõidu parimaks ajaks oli 1.30,0.
Kaiko näeb uues klassis potentsiaali: „Hea algatus ja vajalik klass. Loodetavasti toob see ringrajale rohkem huvilisi, sest võimaldab soodsamalt trenni teha ja võidu sõita. Endalgi oli põnev üle aastate siin tagasi olla, kindlasti tahan veel sõita.“ Me kõik loodame, et Kaiko muudab veel palju võidusõite värvikamaks nii pealtvaatajate kui kaasvõistlejate jaoks!
Karol Kadarik võttis asja tõsiselt nagu alati ning tegeles veel võistlusnädalavahetusel tsikli edasiarendusega. Rinkaboksis kõlasid laupäeva hilisõhtuni järjekindlalt puurimise ja saagimise helid. Karol oli Twin Sportbike arvestuses Madis Vesteli järel kvalis teine, kuid kaotas stardisaginas koha Kolkanenile ja Lepikule. Karol jäi paariks ringiks Mikk Lepiku taga sõitma: „Olin liiga viisakas ja mõttetuid riske ei võtnud“ ja tegi möödasõidu kolmandal ringil. Kahjuks olid selle aja peale esimesed juba oma teed läinud ja seekord neid enam püüda ei õnnestunud. Karol võttis Twin Sportbike klassi esimeselt võistluselt kolmanda poodiumikoha, tema parimaks ajaks oli 1.29,7. Praegu tegeleb Karol taas tsikli ümberehitusega ja valmistub Balti KV Kaunase etapiks.
1000cc tsikliga B1200 ja Superbike klassis kihutanud Karol on uue klassi plussid ja miinused läbi mõelnud: „Twin SB on täiesti võrreldav kiiremate klassidega, vahed on väikesed, kõik on sõitjas kinni - võidu saab sõita ja see on peamine. Ja mida mõned võiksid lugeda miinusteks, siis mina isegi ütleksin, et need on plussid: ratas ei väsita, võistlus oleks vabalt võinud olla 20 ringi. Ratas andestab rohkem, vähendab väsimusest ja rapsimisest tingitud vigu. Trajektoor mängib rohkem rolli kui tonnise " keera ära, ratas püsti, tuld".
Tahaksin öelda, et see klass sobib kõikidele, nii alustajatele kui vanadele kaladele. Selle tsikliga on piire kombates parem õppida. Ja paljud Eesti kiireimad võidusõitjad on just sarnaste tsiklitega varasemalt võistelnud. Kulu rehvidele - Superbike võidusõidu 16 ringi Pärnus pehmema seguga sööb tonnisel 75% tagumise rehvi vasakust äärest. Twin SB tänavarehv: 70 ringi ja 2/3 rehvist on alles! Lisaks rehvide ligi kolmekordne hinnavahe twini kasuks. Isiklikult pidamise piiri ei ole veel kätte saanud. Põlv maas, 3. käik, lapats põhja...see rehv pidas!“
Mikk Lepik kihutas ringrajal viimati kuus aastat tagasi, kuid tuli rõõmuga Twin Sportbike klassi stardirivi pikendama. Mikk on kunagi Superstock 600 klassis võidu kihutanud mitmekülgne võidusõitja, kes tunneb end ühtviisi kindlalt krossi-, jää- ja ringrajal.
Twin Sportbike võistluse jaoks ta eelnevalt trenni ei teinud, kuid võistluspäeva hommikul võõra tsikliga rajale minnes sõitis kvalifikatsioonis välja Joel Videse järel oma klassi viienda aja. Mikk sai võistlusel väga hea stardi, tõusis kaks kohta ning kihutas esimesed kaks ringi Kaiko Kolkaneni ja Madis Vesteli järel kolmandat positsiooni hoides. Kolmandal ringil sai temast mööda Karol Kadarik. Ka Joel Vides tegi Lepiku jaoks võistluse põnevamaks, võttes võistluse kestel oma stardis kaotatud koha tagasi. Võitlejahingega Lepik suutis Videsest taas mööduda ja lõpetas võidusõidu neljandana.
Mikk Lepik oli võistlusega rahul: „Ainult positiivsed emotsioonid. Lihtne oli sõita, põnevust pakkus samuti. Ka rehv üllatas positiivselt - alguses kahtlesin, aga tõesti pidas väga hästi. Väga hea, et selline klass lõpuks Eestisse tuleb. See on ka noortele hea soodne võimalus ringrada sõita, et tulevikus soovi korral kiirematesse klassidesse edasi liikuda. Plaanin ka ise veel mõne etapi kaasa teha“. Hea võidusõidu teinud Lepiku parim aeg oli 1.30,8. Ootame asjalikku ja mitmekülgset võidusõitjat tagasi ringrajale!
Twin Sportbike klassi (ja terve võistlusnädalavahetuse) üks tähelepanuväärsemaid võidusõitjaid stardirivis oli kuuekordne Eesti meister ja kuuekordne Kalevi Suursõidu võitja, legendaarne Joel Vides! Joel oli pärast 12-aastast pausi tagasi ringrajal, toetades uue võistlusklassi käivitamist.
Joel oli uuel Audru rajal esmakordselt ja hoolimata pikast sõidupausist parandas aega iga ringiga nii treeningul, kvalifikatsioonis kui võidusõidul. Terve võistluse tempot tõstes sõitis Joel oma parima ringiaja viimasel ringil (1.30,5).
Joel lõpetas võidusõidu Lepiku järel viiendal kohal: "Finišilipp tuli veidi ootamatult, üks ring jäi puudu. Aga väga hea tunne oli tagasi rajal olla, kindlasti tulen veel".
Loodame südamest Joeli ka järgmistel etappidel rajal fänne ja kaasvõistlejaid rõõmustamas näha!
Elu esimese võistlusstardi tegi Joosep Niitvägi, kes on elus vaid paar korda ringrajal käinud ja sattus ka enda jaoks veidi ootamatult võistlejate nimekirja. Kuid Joosep näitas kiiret kohanemist ja tõstis kiirust nii kvalifikatsioonis kui võidusõidus. Joosep hoidis tempot peal ning jälitas suurema osa võistlusest kogenud kaasvõistlejat Enn Lähkerit, otsides sobivat möödumiskohta. Võimaluse avanedes parandas Joosep oma positsiooni ning lõpetas võidusõidu oma klassi kuuendana Joel Videse järel.
Joosepi ringiaegade vahe Twin Sportbike klassi esiotsa meestega jäi vaid kahe sekundi juurde, mis on väga tubli tulemus. Joosepi parim aeg oli 1.31,8, mis oli tuhandik sekundi täpsusega sõidetud nii kaheksandal, kui viimasel, kümnendal ringil. Jääme huviga ootama, millega Joosep meid järgmisel võidusõidul üllatab!
Joosep sai oma esimesest võidusõidust ainult hoogu juurde: „Tänan sooja vastuvõtu ja kogu selle (Twin SB) ürituse eest, see on väärt ettevõtmine! Väga lahe punt on koos, tahaksin tulevikus rohkem kaasa sõita ja areneda. Kindlasti proovin sellel hooajal rohkem etappe kaasa teha. Ja loodan, et huvilisi tuleb Twin Sportbike klassi veel palju!“
Uue võistlusklassi loomisel aktiivselt kaasa löönud Enn Lähker sõitis sellel võistlusnädalavahetusel kahte klassi, Twin Sportbike`i ja Classicut. Laupäeval Enn twiniga treeningul ei osalenud: „Trenn on nõrkadele!“ Enn sõitis Twin Sportbike võidusõidu väga stabiilse tempoga ja finišeerus seitsmendal kohal. Oma parima aja sõitis Enn viimasel ringil (1.32,0). Enn plaanib hooaega sama entusiastlikult Kaunases Balti KV-l jätkata.
Sarnaselt Jaanusega on ka Ennu jaoks olnud väga oluline, et rohkem inimesi leiaks tee ringrajale ja rahalised võimalused takistuseks ei saaks: „Ammu juba oli vaja sellist klassi. Suur asi sai ära tehtud. Nüüd saavad huvilised tulla ja taskukohaselt rinkal võidu sõita. Ja eriti noortele oli vaja võimalust, et soodsalt trenni teha.“
Peamiselt Supermoto võistlustel tuntust kogunud motospordi entusiast Tambet Kuresoo oli rajal uuema generatsiooni Suzuki SV-ga. Tambet lihvis oskusi, otsis kiirust ja näitas supermoto stiili ka suuremal ringrajal. Vapra võidusõidu teinud Tambeti parimaks ringiajaks oli 1.37,0 ja kindlasti ootame teda tagasi Twin Sportbike klassi võistlustulle!
Sander Medri tegi elu esimese võidusõidu. Arvestades Sanderi tagasihoidlikku sõidukogemust, oli tegemist väga tubli saavutusega. Sander parandas võistlusel ka oma ringiaega, tema parimaks oli 1.43,0.
Järgmiseks on plaanis startida ka Kaunase ja Bikernieki ringradadel Balti KV arvestuses: „Kahjuks ei ole piisavalt aega, et mootorrattaga sõita nii palju kui tahaks. Aga selline nädalavahetus on hea vaheldus tööle ja argipäevale. Tundsin, et arenen, vaikselt paraneb kiirus ja tehnika. Suzuki SV mulle väga meeldib, mugav ja lihtne sõitmiseks. Kindlasti tahan ka Kaunase ja Riia etappidel osaleda.“
Twin Sportbike klassi eestvedaja Jaanus Saarmaa oli esimese stardiga väga rahul ja klassi tuleviku suhtes lootusrikas: „Hea oli vaadata seda stardirivi. Ma olen väga rõõmus, et nii palju sõitjaid kohale tuli ja kõik õnnestus. Heameel oli näha kõvasid sõidumehi, kes õla alla panid ja toetama tulid ning ka täiesti uusi nägusid ringrajal. Ja kõik said koos sõidetud, igaüks leidis endale sobivad konkurendid kellega mõõtu võtta. Aitäh sõitjatele ja kõikidele, kes kaasa aitasid. Loodan, et sõitjaid tuleb veel palju, hooaeg alles algab. Unistan, et paari aasta pärast on see stardirivi pikk nagu Saksamaal, IDM-il Twin Cup-i stardis!“
C600 klassis startis Dmitri Pauts, kes suutis hoida oma tavapärast tempot, hoolimata mitmetest punase lipuga katkestatud treeningsessioonidest. Dmitri parimaks ajaks jäi kvalifikatsioonis sõidetud 1.29,1. Võistlusel sai Dmitri viienda koha.